16 dec. 2010

Allmänt kaos och inställda tåg

Är så grymt förbannad på Östgötatrafiken och deras j**la tåg....aldrig i tid. Ställer in tåg hit och dit, inga ersättningståg eller bussar. Alltså så här års är det f**n inte kul att stå i blåst och snökaos och vänta på ett tåg som det sen visar sig inte kommer :(
Åker jag på en förkylning så kommer jag skicka en faktura till dem, så får de stå för min sjukersättning ;)

Sen snön kom så har jag kommit försent varje dag till Projektet jag ingår i, inte kul alls =(
visst jag kan ju inte rå på tågtrafiken.
Men trodde ändå i mitt stilla sinne över att Östgötatrafiken och SJ lärt sig sen förra vintern och hade rustat sig bra i år, men icke sa nicke. Samma strul i år också!

Förstår att folk tar bilen istället för tåget...att de tröttnar. Men när man inte har bil då? Idag ser det ut som jag får stanna hemma pga inställda tåg, inga ersättningsbussar insatta. På radion sa de att Östgötatrafiken har brist på ersättningsfordon/tåg.

Så jag säger bara Grattis Östgötatrafiken till ytterligare ett misslyckande.

3 kommentarer:

  1. Har tyvärr inte fått tag på Jackpot heller. Har också spanat varje dag, både morgon och kväll. Misstänker att den inkommer efter jul istället =(

    SvaraRadera
  2. Usch så segt :( Här jag bor har vi inga tåg...lika bra kanske? ;) hihi

    SvaraRadera
  3. Maya- jäkligt trist att de aldrig får in den. Vet att jag frågade Eleven.se varför de inte tar in UD och fick som svar att det var så himla struligt med leverantören :( så de avsluta samarbetet med dem. Kanske därför som de på HQ aldrig får in den?


    Wysteria- jaa lika bra det :) tydligen är flertalet av tågen på reperation i Helsingborg....finns inga ersättningståg att sätta in. Varför de inte sätter in bussar vet ja inte, utan de på Östgöta trafiken väljer att ställa in flera turer istället.

    SvaraRadera